Listasin joskus vuosi sitten Irc-Galleriaan 10 asiaa, jotka haluaisin sanoa ihmisille, ja nyt tuli fiilis, että voisin päivitellä sen tänne, ihan vain omien ajatuksien selkiyttämiseksi. En paljasta kenestä puhun, ihan vain tunteita säästääkseni.

1. Päätin joskus, etten päästä sinusta irti, vaikka miten pyristelisit, mutta jossakin vaiheessa lipesit otteestani. Nyt on tosi kova ikävä, koska olit yksi parhaista kavereistani ja tarvitsin sua ihan mielettömästi. Välejämme kaihertaa omat, erilliset elämämme, jotka eivät kietoutuneetkaan yhteen. Elämä veti meidät eri suuntiin, mutta ikävä on silti kova, joten mikset tulisi takaisin, koska tarvitsen sua.

2. Olet vuoden sisällä kasvanut henkisesti niin paljon, että en meinaa tunnistaa sinua enää. Olen niin ylpeä sinusta, olet saanut elämäsi raiteilleen, eikä muiden tarvitse enää olla sinusta huolissaan. Haluan eniten sanoa sinulle, että rakastan sinua, koska se on totuus, mutta sehän olisi täysin sopimatonta meidän keskuudessa. Jatka kuitenkin samaan malliin, olen niin Ylpeä sinusta että voisin vaikka haljeta.

3. Mulla ei ole mitään henkilökohtaisesti sua vastaan, en vain pidä siitä miten leikit muilla ihmisillä. Pelailet miten haluat, uhkailet ja kiristät, eikä kukaan saa olla kanssasi erimieltä. Voit olla ystävillesi vaikka miten mukava ja ihana, enkä epäile sitä mitenkään, jos olisimme ystäviä tiedän, että olisit lojaali ja oikea ystävä. Mutta et ole ystäväni, enkä sitä haluaisikaan, koska olet mielestäni yksi vastenmielisimmistä ihmisistä, jonka tiedän.

4. Joskus olit mulle tosi tärkeä, mutta kävit läpi suuren muodonmuutoksen. Oli kauhistuttavaa huomata miten se keltainen neste oli noussut päähäsi, saaden sut ajattelemaan hieman liikoja itsestäsi. Toisaalta, seura, jossa liikut on mielestäni vaikuttanut käytökseesi huomattavasti, mikä on sääli, koska joskus olit mielestäni ihastuttava luonne. Tällä hetkellä olen vain iloinen, että saan sanoa sinun olevan idiootti, enkä halua olla missään tekemisissä kanssasi.

5. Aluksi sain susta ihan väärän kuvan. En osannut oikein olla lähelläsi, koska koin sinut hieman pelottavaksi. Mitä lähemmin sinuun tutustuin, sitä enemmän aloit merkitsemään mulle. Nyt olet toinen oikeista ystävistäni ja luotan sinuun lähes tulkoon 100 prosenttisesti. Ainoa, mitä tarvitsin oli ymmärrys ja aika, ja onneksi näin vaivaa tutustuakseni suhun, koska nyt olet niin tärkeä, etten onnistuisi missään ilman sinua.

6. En oikein osaa suhtautua suhun. Joskus tykkäsin susta tosi paljon, en tosin riittävästi tilanteeseemme nähden, mutta nyt olet vain hämmentävä. Täytyy myöntää, että olen aina hieman varuillani seurassasi, koska en voi varmaksi sanoa mitä tunnet mua kohtaan ja miten sen ilmennät. Haluan olla kaverisi, koska olet hauska ja lupsakka nuori, ja tuntemisen arvoinen. Toivon vain, että saisin selvitettyä asiat kanssasi.

7. Ilman sua, ei olisi mua. Olet uusin tuttavuuksistani, mutta nousit nopeasti kaikkein tärkeimmän penkille. Osaat lukea mua ja ymmärrätkin miten joku asia muhun vaikuttaa ja miksi. En tajua, miten olen selvinnyt elämässäni, ennen kuin sain tuollaisen ystävän. Sitä sinä olet, ystävä isolla YYLLÄ, ja aion sitoa itseni suhun niin kovaa kiinni ettet varmasti loikkaa kauemmas. Kuulut mun lähipiiriin tyttö, ainoana ystävänä.

8. Ehkä voisin kuvailla sua sanalla Ensirakkaus. Koska ennen sua, en tiennyt kuinka paljon ihminen voi toista satuttaa. Ikävöin sua edelleen niin, että sattuu olla katsomatta ja puhumatta sulle. En tiedä, kuinka jatkaa tästä eteenpäin, koska kaikista muista on tullut näkymättömiä mulle. Olet ainoa kenet haluan, ja tiedän, että haluat mut takaisin, mutten tiedä. En tosiaan tiedä mitä tehdä.

9. Po-po-po-poistuisitko mun elämästäni, veisitkö mennessä ruman naamasi. Ainoa mitä sulle haluan sanoa. Olet vastenmielinen, oksettava ja olen vihannut sua jo ties kuinka kauan. Toivon, että kun tiemme vihdoin eroavat, en enää ikinä näe sinua. Mene tekemään jonkun muun elämästä vaikeaa, äläkä koskaan tule takaisin.

10. Olet parempi kaveri, kuin yksikään niistä, joita ennen sanoin parhaiksi kavereikseni. Viihdyn seurassasi, olet niin välitön ja rento. Toivottavasti mikään ei tule tähän väliin.